MTX
Performance
náhradní
díly
pocházejí
přímo
z
jejich
rozsáhlých
zkušeností
na
závodním
okruhu
a
stejná
DNA
a
vášeň
proudí
do
jejich
řady
výkonů
pro
trh
s
náhradními
díly
a
elektronických
součástek.
Regulátor
dobíjení
motocyklu
je
součástí
systému
nabíjení
baterie
a
jak
název
napovídá,
reguluje
napětí
na
motocyklu,
aby
se
šetřil
pracovní
rozsah.
Typicky
je
regulátor
napájen
střídavým
proudem
generovaným
ze
statorových
cívek
generátoru
(alternátoru)
a
převádí
ho
na
stejnosměrný
proud,
přičemž
současně
omezuje
napětí
na
maximum
asi
14,5
voltů.
Známky,
že
je
třeba
vyměnit
regulátor.
V
závislosti
na
umístění
regulátoru
se
může
díl
snadno
přehřát.
Jiné
příčiny
vybitého
středu
regulátoru
na
baterii.
Uzemnění
je
důležité
pro
dobré
napětí,
a
pokud
je
napětí
vadné,
regulátor
dobíjení
se
může
zahřát.
Špatné
uzemnění,
zkorodované
připojení
baterie
a
špatné
nebo
uvolněné
připojení
baterie
také
způsobí
vadné
napětí.
Obecně
existují
dva
způsoby,
jak
může
regulátor
dobíjení
selhat.
První
se
zabývá
vyhořením
diod,
což
má
za
následek
vybití
baterie.
Je
snadné
předpokládat,
že
problém
je
špatná
baterie
kvůli
příznakům,
jako
jsou
stmívání
světlometů
a
špatné
starty.
Kontrola
napětí
voltmetrem
versus
spoléhání
se
pouze
na
příznaky
se
ukáže
jako
velmi
prospěšné.
Pokud
napětí
klesne
pod
13
voltů,
motocykl
začne
vybíjet
baterii
a
nakonec
se
motor
zastaví.
Zkontrolujte
špatné
spoje
a
korozi;
mohou
také
způsobit
problémy
s
napětím.
Dalším
typem
poruchy
je
vyhoření
bočníkového
regulátoru,
kdy
regulátor
dobíjení
neovládá
napětí,
což
má
za
následek
přebití
baterie.
Pro
diagnostiku
bude
opět
užitečný
voltmetr.
I
když
obecně
hodnoty
nad
17
voltů
znamenají,
že
usměrňovač
regulátoru
nepřevádí
přebytečný
výkon
správně
a
všechno
toto
přepětí
může
způsobit,
že
světlomety
budou
extrémně
jasné
a
pak
prasknou.
Řada
náhradních
regulátorů
OEM
společnosti
MTX
je
navržena
tak,
aby
přímo
nahradila
vadné
nebo
poškozené
OEM
součásti
,
se
všemi
stejnými
konektory
jako
vaše
OEM
součásti,
jsou
to
jednoduše
„plug-and-play“
náhrady.